Hz. Hüseyin (a.s) Türbesi, Teli-i Zeynebiyye (s.a) Makamı’nı kadın ziyaretçilere açtı
Hz. Hüseyin (a.s) Türbesi Genişletme Projeleri Bölümü, Muharrem ayının başlamasıyla birlikte Tell-i Zeynebiyye Makamı’nın kapılarını kadın ziyaretçiler için açtı. Artan ziyaretçi yoğunluğunu karşılayabilmek ve ilave alan sağlamak amacıyla açılan makam, Muharrem ayının 7. gününden 13. gününe kadar kadın ziyaretçileri ağırlayacak.
Bölüm Başkanı Mühendis Hüseyin Rıza Mehdi, türbenin resmi web sitesine yaptığı açıklamada, Hz. Hüseyin (a.s) Türbesi Genişletme Projeleri Bölümü olarak Tell-i Zeynebiyye (s.a) Makamı’nı Muharrem ayının 7. gününden 13. gününe kadar hanım ziyaretçilerin hizmetine açtıklarını bildirdi.
Mehdi, hazırlık çalışmaları kapsamında makamın halılarla döşendiğini, matem ve taziye atmosferini yansıtan siyah sancaklar ile afişlerin asıldığını, ayrıca mekânın mukaddesatına uygun şekilde kapsamlı temizlik ve güzel koku uygulamalarının gerçekleştirildiğini belirtti.
Ayrıca kadın ziyaretçilerin makama giriş ve çıkışlarını kolaylaştırmak amacıyla özel geçiş güzergâhları oluşturulduğunu ifade eden Mehdi, bu düzenlemeyle ziyaret akışının en üst düzeyde sağlanmasının, olası yoğunlukların önlenmesinin ve ziyaret ile ibadetlerin huzurlu bir ortamda yerine getirilmesinin hedeflendiğini kaydetti.
Bu çalışmaların, Hz. Hüseyin (a.s) Türbesi Genel Sekreterliği tarafından hazırlanan kapsamlı hizmet planının bir parçası olduğunu vurgulayan Mehdi, planın Irak içinden ve dışından gelen kadın ziyaretçilere en iyi hizmeti sunmayı ve ihtiyaç duydukları lojistik desteği sağlamayı amaçladığını söyledi.



