Karbela Üniversitesi, Hüseynî sancağı çekerek Aşura hüzün mevsiminin başlangıcını ilan etti
Karbela Üniversitesi, İmam Hüseyin’in şehit edilmesinin anıldığı hüzün mevsiminin başlangıcını ilan etmek amacıyla Hüseyni sancağın çekilmesi merasimi gerçekleştirdi.
Kerbela’da Hüseyni kıyamın ortaya koyduğu ölümsüz değer ve ilkelerin bir kez daha hatırlandığı tören, Kerbela vakasında İmam Hüseyin’in (a.s), Ehlibeyti’nin ve ashabının şehadetinin anıldığı derin bir atmosferinde yapıldı.
Üniversite Rektörü Dr. Sabah Vâcid Ali, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Bu ilim yuvasında Hüseyni sancağın yükseltilmesi, doğruluk, emanet ve toplum ile vatana hizmette ihlas ilkelerine bağlılık ahdinin yenilenmesini temsil etmektedir. Aynı zamanda İmam Hüseyin’in (a.s) ortaya koyduğu ebedî fedakârlığın hatırlanmasıdır. Bu fedakârlık, her zaman ve mekânda özgür insanların yolunu aydınlatan bir meşale olmaya devam etmektedir.”
Rektör ayrıca şunları ekledi:
“İmam Hüseyin’in (a.s) kıyamından ders ve ibretler çıkarmak, ilme ahlaki ve insani bir boyut kazandırır. Bu da gösterir ki, vatanların inşası yalnızca bilgiyle değil, insanı koruyan ve toplumsal dayanışmayı güçlendiren değer ve ilkelerle mümkündür.”
Öte yandan Kerbela Araştırmalar ve İncelemeler Merkezi Müdürü Abdulemir el-Kureyşi ise şöyle dedi:
“Her yıl Muharrem ayı geldiğinde, alışkanlık yasalarının açıklayamadığı ve zamanın bilinen ölçülerinin kavrayamadığı bir şey olur. İnsan vicdanının derinliklerinden ölüm tanımayan bir ruh yükselir; bu ruh, sokaklarda, meclislerde ve kürsülerde yeniden canlanmadan önce vicdanlarda yenilenir. Sanki tarih bu günlerde olağan akışını durdurur ve çeyrek asır üzerinden geçmesine rağmen hâlâ silinememiş, etkisi azaltılamamış o büyük olayı yeniden hatırlar.”



